平素は弊社「Sun-Net」サービスをご愛顧賜り、誠にありがたく存じます。
台風7号が8月16日(金)に関東への強い接近が懸念されますことから、社員の安全確保を最優先し、同日は全社員在宅対応とさせていただくことになりました。
つきましては、メールでの対応のみとさせていただきますので、何卒ご理解とご協力を賜りますようお願い申し上げます。
なお、8月19日からは通常営業を再開させていただく予定でございます。
ご不便をおかけいたしまして、深くお詫び申し上げます。
Thank you for all your support for Sun-Net service.
From the recent weather forecast, there is a certain possibility that a big typhoon will arrive in the Kanto region (around Tokyo area) on Friday, August 16.
Therefore, Sun-Net staff members will work from home on Friday, August 16 to secure our safety.
We are sorry for this inconvenience.
Consequently, we are only able to answer customers' inquiries through email on Friday, August 16 and are unable to answer phones.
Please kindly understand this emergent situation.
We will resume regular operation from Monday, August 19.
Thank you for your understanding and cooperation.
Sun-Net
いつもSun-Netをご利用いただき誠にありがとうございます。(Followed by English)
この度は手数料の改定についてお伝え申し上げます。
昨今の価格高騰による弊社のシステムコストの上昇に伴い、以下の手数料について改定をさせていただく下りとなりました。お客様におかれましては、恐縮ではございますが何卒ご理解をいただきますようお願い申し上げます。
■改定日
2024年4月1日(2024年度請求分より新料金が適用されます)
■対象手数料
・請求事務手数料
現料金:税込 140円(税抜 127円)
新料金:税込 154円(税抜 140円)
・催促手数料(支払の遅れに対して1回目)
現料金:税込 200円(税抜 182円)
新料金:税込 220円(税抜 200円)
・督促手数料(支払の遅れに対して2回目)
現料金:税込 100円(税抜 91円)
新料金:税込 110円(税抜 100円)
※請求事務手数料は利用料金とは別に請求時に加算される料金です。
※催促手数料および督促手数料は各請求毎における初回支払締切日以降(銀行自動引落日やクレジットカード自動決済日を含む)支払がないお客様に請求料金とは別に加算される料金です。
何卒ご理解賜りますようお願い申し上げます。今後ともSun-Netをご愛顧いただけますようお願い申し上げます。
Sun-Net サポートデスク
Dear customer,
Thank you for using Sun-Net service.
This time, we would like to inform you about the revision of the related fees.
Due to the rise in our system costs in the wake of the recent price hikes that we are all experiencing, we would like to inform you to revise the related fees below.
We sincerely appreciate your understanding of this matter due to these unavoidable factors that we are all experiencing.
■Date of revision
April 1, 2024 (From the April issued bills)
■Subjected fees
-Billing admin fee
Previous: 140 yen (127 yen )
New: 154 yen (140 yen )
-Payment delay fee (1st issuance)
Previous: 200 yen (182 yen )
New: 220 yen (200 yen )
-Payment delay fee (2nd issuance)
Previous: 100 yen ( 91 yen )
New: 110 yen (100 yen )
※Billing admin fee: A fee incurred when the bills are issued each time.
※Payment delay fee: A fee incurred when payments are delayed for a certain period of days.
Thank you for your understanding and cooperation.
Sun-Net
この度は、Sun-Netサービスにお問い合わせいただき、誠にありがとうございます。 誠に勝手ながら、年末年始休業として2023/12/29〜2024/1/9までお休みをいただきます。期間中のお問い合わせ頂いたメールにつきましては、2024/1/10より順次対応させて頂きます。 会員各位にはご不便をお掛け致しますが、ご理解の程よろしくお願いいたします。 Thank you for using Sun-Net services.We are sorry, but we are closed from December 29th, 2023 to January 9th, 2024. Please contact us by e-mail and we will answer your e-mails in order as soon as we can after January 10th, 2024. Thank you for your collaboration and understanding.
平素よりSun-Netサービスをご利用頂き誠にありがとうございます。
2023年12月13日(水)の12:30~16:30で弊社電話受付システムのメンテナンスを実施いたします。 つきましては、メンテナンス中電話が繋がらなくなります。(電話番号03-5822-2341、フリーダイヤル0120-336-326) お客様にはご不便をおかけし誠に申し訳ございませんが、何卒ご了承いただきますようお願いいたします。
※終了時刻は前後する可能性があります。
Thank you for using Sun-Net service.
We would like to inform you that we will conduct system maintenance on Wednesday, December 13, 2023, from 12:30 to 16:30.
Regarding that, it will not be available for customers to contact our phone numbers. (0120-336-326 and 03-5822-2341)
We are respectfully sorry for this inconvenience and sincerely appreciate your understanding.
(*There will be a possibility that the resuming time for the service may change.)
Thank you for your understanding and cooperation.
平素よりSun-Netサービスをご利用頂き誠にありがとうございます。
2023年3月31日(金)午後4時より、弊社電話受付システムのメンテナンスを実施いたします。 つきましては、2023年3月31日(金)の電話対応(電話番号03-5822-2341、フリーダイヤル0120-336-326)は午前10時から午後4時までとなります。 お客様にはご不便をおかけし誠に申し訳ございませんが、何卒ご了承いただきますようお願いいたします。
Thank you for using Sun-Net service.
Our telephone system will be undergoing maintenance from 4:00 pm on Friday, March 31, 2023. Therefore, on Friday, March 31, 2023, telephone support (03-5822-2341, 0120-336-326) will be available from 10:00 am to 4:00 pm.
We apologize for inconvenience this time, and appreciate your understanding.
平素よりSun-Netサービスをご利用頂き誠にありがとうございます。
2023年2月13日(月)午後5時より、弊社電話システムのメンテナンスを行います。
つきましては、2023年2月13日(月)の電話対応(03-5822-2341、0120-336-326)は午前10時から午後5時までとなります。
お客様にはご不便をおかけし誠に申し訳ございませんが、何卒ご理解の程どうぞよろしくお願いいたします。
Thank you for using Sun-Net service.
Our telephone system will be undergoing maintenance from 5:00 pm on Monday, February 13, 2023.
Therefore, on Monday, February 13, 2023, telephone support (03-5822-2341, 0120-336-326) will be available from 10:00 am to 5:00 pm.
We apologize for inconvenience this time, and appreciate your understanding.
この度は、Sun-Netサービスにお問い合わせいただき、誠にありがとうございます。 誠に勝手ながら、年末年始休業として2022/12/29〜2023/1/9までお休みをいただきます。期間中のお問い合わせ頂いたメールにつきましては、2023/1/10より順次対応させて頂きます。 会員各位にはご不便をお掛け致しますが、ご理解の程よろしくお願いいたします。
Thank you for using Sun-Net services.We are sorry, but we are closed from December 29th, 2022 to January 9th, 2023. Please contact us by e-mail and we will answer your e-mails in order as soon as we can after January 10th, 2023. Thank you for your collaboration and understanding.
平素よりSun-Netサービスをご利用頂き誠にありがとうございます。
2022年12月19日午後4時より、弊社電話システムのメンテナンスを行います。
そのため、2022年12月19日午後4時から1時間程度弊社宛のお電話(03-5822-2341,0120-336-326)が繋がりにくくなる可能性がございます。
お客様にはご不便をおかけし誠に申し訳ございませんが、何卒ご理解の程どうぞよろしくお願いいたします。
About telephone system maintenance at our office
Thank you for using Sun-Net service.
We will conduct telephone system maintenance at our office from December 19th 2022, at 4p.m.
The maintenance will be finished within a hour.
Due to the maintenance, we can not answer the call to 03-5822-2341 and
0120-336-326 at the period.
We apologize for the inconvenience.
Thank you for your understanding.
この度は、Sun-Netサービスにお問い合わせいただき、誠にありがとうございます。
誠に勝手ながら、年末年始休業(2021/12/29〜2022/1/6)に伴い、2022/1/7より順次対応させて頂きます。
会員各位にはご不便をお掛け致しますが、ご理解の程よろしくお願いいたします。
Thank you for using Sun-Net services.This is an automatic reply acknowledging receipt of your e-mail. As a rule, emails received from customers are prioritized in order of receipt.
The office is closed from December 29th, 2021 to January 6th, 2022. Please contact us by e-mail and we will answer the emails in order as soon as we can after January 7th, 2022.
Thank you for your collaboration and understanding.
この度は、Sun-Netサービスにお問い合わせいただき、誠にありがとうございます。
誠に勝手ながら、年末年始休業(2020/12/29〜2021/1/6)に伴い、2021/1/7より順次対応させて頂きます。
会員各位にはご不便をお掛け致しますが、ご理解の程よろしくお願いいたします。
Thank you for using Sun-Net services.This is an automatic reply acknowledging receipt of your e-mail. As a rule, emails received from customers are prioritized in order of receipt.The office is closed from December 29th, 2020 to January 6th, 2021. Please contact us by e-mail and we will answer the emails in order as soon as we can after January 7th, 2021.Thank you for your collaboration and understanding.
=====Sun-Netサービス(株式会社サンライズ)=====
〒103-004 東京都中央区東日本橋2-14-1 DKK東日本橋ビル4F
TEL:0120-336-326 FAX:03-5822-2342
E-mail:info@sunrise-net.ne.jp
URL:http://www.sunrise-net.ne.jp
営業時間:平日9:30〜18:30
=====Sun-Net Service (Sunrise Corporation)=====
DKK Higashi-Nihombashi Building 4F 2-14-1,Higashi-Nihombashi,Chuo-ku,Tokyo
TEL:0120-336-326 FAX:03-5822-2342
E-mail:info@sunrise-net.co.jp URL:http://www.sunrise-net.ne.jp
Business Hours: Weekdays (9:30am-6:30pm)(Except for national holidays)
※Followed by English
いつもSun-Netをご愛顧いただき誠にありがとうございます。Thank you for all your support.
誠に勝手ながら下記ゴールデンウィーク期間中について、お問合せ対応、申請手続き業務、発送業務を休業とさせていただきます。
期間中にいただきましたお問い合わせへの対応は、5月7日(木)以降に順次行ってまいります。
ご回答までに少しお時間、お日にちをいただく場合がございますことを予めご了承ください。
期間中はご不便をお掛けいたしますが、何卒ご理解とご協力を賜りますようお願い申し上げます。
For this period of the consecutive holidays, we are not able to take processes of applications, shipping, and answering for inquiries.
We will start those processes from '2020/05/07 Thursday' accordingly.
Please kindly understand that it will take time for those accumulated processes form that date.
■休業期間/The period of holidays: 2020年5月2日(土)~5月6日(水)/ 2020/05/02 Sat. ~ 2020/05/06 Wed.
●MAC登録フォーム/The form for the registration of Mac Address
【JPN】https://sunrise-net-s.cms2.jp/contact_list/mac_application_add.html
フォームご入力の際は、必ず”機器の名前”(iPhone/Android/Windows10/Macbook, など)をMACアドレスの前に記載ください。
When filling in the part of MAC address, be sure to write the "device name" (iPhone / Android / Windows10 / Macbook, etc.)
before each MAC address.
◇MACアドレスの表示方法◇
http://www.sunrise-net.ne.jp/dormnet_list/physicaladdress.html
◇How to find the MAC address◇
http://www.sunrise-net.ne.jp/dormnet_listeng/physicaladdress.html
●ネット障害の問合せ/About Internet connection
【JPN】https://sunrise-net-s.cms2.jp/dormnet_list/neinfo.html
【ENG】https://sunrise-net-s.cms2.jp/dormnet_listeng/neinfo.html?_ga=2.24369533.639527093.1588297381-1548035712.1510557562
●料金のお支払いについて/About payments
【JPN】https://sunrise-net-s.cms2.jp/dormnet_list/info.html
【ENG】https://sunrise-net-s.cms2.jp/dormnet_listeng/info.html?_ga=2.235731270.639527093.1588297381-1548035712.1510557562
●その他お問合せ(総合)/Other inquiries
【JPN】https://sunrise-net-s.cms2.jp/contact_list/contact.html
【ENG】https://sunrise-net-s.cms2.jp/dormnet_listeng/info.html
この度は、Sun-Netサービスにお問い合わせいただき、誠にありがとうございます。
誠に勝手ながら、年末年始休業(2019/12/28〜2020/1/6)に伴い、2020/1/7より順次対応させて頂きます。
会員各位にはご不便をお掛け致しますが、ご理解の程よろしくお願いいたします。
Thank you for using Sun-Net services.This is an automatic reply acknowledging receipt of your e-mail.
As a rule, emails received from customers are prioritized in order of receipt.The office is closed from December 28th, 2019 to January 6th, 2020.
Please contact us by e-mail and we will answer the emails in order as soon as we can after January 7th, 2020.Thank you for your collaboration and understanding.
-------------------
Business Hours: Mon-Fri 9:30am-6:30pm (Except for national holidays)
=====Sun-Netサービス(株式会社サンライズ)=====
〒103-004
東京都中央区東日本橋2-14-1 DKK東日本橋ビル4F
TEL:0120-336-326
FAX:03-5822-2342
E-mail:info@sunrise-net.ne.jp
URL:http://www.sunrise-net.ne.jp
営業時間:平日9:30〜18:30=====Sun-Net Service (Sunrise Corporation)=====
DKK Higashi-Nihombashi Building 4F
2-14-1,Higashi-Nihombashi,Chuo-ku,Tokyo
TEL:0120-336-326
FAX:03-5822-2342
E-mail:info@sunrise-net.co.jp
URL:http://www.sunrise-net.ne.jp
Business Hours: Weekdays (9:30am-6:30pm)
誠に恐れ入りますが、明日9月18日午前9時30分から午後2時までの間、システムメンテナンスの為、お電話でのお問い合わせをお受けできない時間帯が発生致します。
御不便をお掛け致しますことをお詫び申し上げます
なお、メンテナンス終了時刻につきましては前後する場合がございますので
あらかじめご了承ください。
Thank you for calling Sun-Net Service.
Due to our system maintenance, all calling services will be unavailable during 9:30AM to 2PM on September 18th.
The working hours might be changed slightly without notice.
We apologize for the inconvenience.
平素よりSun-Netサービスをご利用いただきありがとうございます。
さて2019年10月1日より、消費税率が10%に引き上げられる事となりました。
つきましては、商品及びサービス料金にかかる消費税の弊社取り扱いについてご案内申し上げます。
ご理解賜りますよう宜しくお願い申し上げます。
【商品代金】
レンタルルーター・LANケーブル・モバイルルーター・携帯端末などの購入品に関して
・2019年9月30日までの納品分に関しては、税抜き価格+消費税率8%
・2019年10月1日以降の納品分に関しては、税抜き価格+消費税率10%
【サービス利用料】
通信料金(Wifiサービス・SIMサービスなどの月額料金)に関して
・2019年9月(2019年9月30日)までのご利用料金に関しては、税抜き価格+消費税率8%
・2019年10月(2019年10月1日)以降のご利用料金に関しては、税抜き価格+消費税率10%
【通話料金】
音声通話SIMサービスの通話料金・SMSサービス利用料金に関して
・各通信会社(NTT東日本・NTT西日本、他)に準ずる
なお、すでに10月利用料以降のお支払いを頂いているお客様は、消費税率変更分の差額の請求はございません。
ご不明な点などございましたら、弊社までお問い合わせくださいますようお願い致します。
------------------
Notice for Consumption Tax Rate Change
Thank you for using Sun-Net service.
From October 1, 2019, the consumption tax rate in Japan will be increased to 10%.
Therefore, we will inform you about the details of the price change on our services in accordance with the tax hike.
【Goods price】
Regarding purchased goods such as rental routers, LAN cables, mobile routers and mobile phones.
・ For the goods delivered until September 30, 2019
→ The price before tax + 8% consumption tax
・ For the goods delivered from October 1, 2019
→ The price before tax + 10% consumption tax
【Service usage fees】
Regarding communication usage fees.
(Monthly usage fees for WiFi service, SIM service, etc.)
・ Regarding usage fees until September 2019 (September 30, 2019),
→ The Price before tax + 8% consumption tax
・ Regarding usage fees after October 2019 (October 1, 2019),
→ The price before tax + 10% consumption tax
【Call fees】
Regarding call fees and SMS fees on Voice SIM service.
・ Same as each telecommunications company. (NTT East, NTT West, etc.)
Customers who have already paid after October usage fee will not be charged for the difference in regard to the consumption tax rate change.
If you have any questions, please feel free to contact us.
Sunrise coopopration, Phone; 03-5822-2341,
DKK Higashi-Nihonbashi Building 4F, 2-14-1, Higashi-Nihonbashi, Chuo-ku, Tokyo, 103-0004, japan
Sun-Net service, Phone (Toll free); 0120-336-326, Email; info@sunrise-net.co.jp
誠に勝手ながら、2019年4月27日(土)~2019年5月6日(月)までの間、休業とさせて頂きます。
休業期間中のお問い合わせ及びお申込みにつきましては、2019年5月7日(火)より順次対応致します。
尚、お問い合わせ集中により通常より回答にお時間をいただく場合がございます。
休業期間中はご不便をお掛け致しますが、何卒ご了承頂きますよう、お願い申し上げます。
------
We would like to inform you that our office will be closed from April 27th to May 6th. All inquiries and applications received during this period will be attended in order after May 7th. Please keep in mind that it may take some time until we can reply them all. Please accept our apologies for any inconvenience it may cause you. Thank you for your understanding and collaboration.